Followers

Monday 13 February 2012

My New PET in Da House

Assalamualaikum w.b.t...
Salam pertemuan lagi kita kalini, agak busy sket lately sbb menguruskan dan membuat persiapan serta berbelanja sana sini untuk Big Day my little sister yg last dalam family, insyaAllah nanti saya post entry khas pasal persiapan Wedding adik bongsu saya..tapi harini nak kongsi cerita berkenaan haiwan belaan dirumah, sy suka bela binatang yang exotic2 ni, binatang yang duduk dalam air kalini kiranya replace balik yang sebelum ni mati sebab kena gigit dengan Aligator Gar saya yang sememangnya dari besar jari telunjuk je, tapi kini dah besar lengan kanan saya ok!..saya ada bela Gar warna brown gold dengan white silver..


cerita dia camni..lepas je first stingray saya tu mati, sampai lunyai badan dia gena gigit dengan brown gold gar tu, kalau yang white gar ni tak aggressive sangat, lepas tu pegi la cari kat 2 3 kedai pet shop ataupun kat aqua pet heaven macam dekat2 area rumah ni ke, ataupun yang dekat Mid Valley tu, tapi mahal la stingray dia, seekor dalam Rm295, so one day, ada sorg member baik sy ni bgtau ada satu tempat jual ikan, dia cakap saya mesti suka punya kalau pegi tempat ni, so saya follow la dia pegi tempat tu, dekat Jalan pasar pudu..bila sampai je memang menggila sikit sebab tengok banyak ikan2 yang dia jual, semuanya tepi2 jalan je, yg bestnya dia bungkus atau letak ikan2 tu dalam plastic yang ada oxigen, ataupun dalam besen2 kecik warna biru...sambil2 jalan jumpa satu kedai kecik ni yang jual stingray...huhuuu gembiranya hati, sebab memang dah lama cari, murah pulak tu (bolehla kan drpada Rm295 tuuu...) so i bought 2 of them, male and female stingray, 1 just for Rm140 je....Alhamdulillah~ so jom tengok gamba2 yang saya sempat snap guna Galaxy tab 7 inch ya, xsempat nak bawak baby Eos30D..hehe jom!

Freshwater Stingray

Saltwater Stingray

Apa yang membezakan Freshwater ngan Saltwater Stingray ni is dia punya Dot2 kat badan tu and dia punya bentuk kepak dia, yang saya beli ni Freshwater Stinray so boleh sekalikan dengan Gar fish white silver saya (^___^)






Yang kanan tu Female, yang kiri male, warna dia gelap sikit, don't have a name yet but will soon (^__^)
ini Tank sementara waktu sebab alang2 nak pindah rumah, so tank yang besar tengah basuh balik then nak hias balik semua benda kat dalam macam pasir, kayu, batu dan tumbuh-tumbuhan...

Gambar yang lebih jelas

so till then, bersambung lagi kita dengan cerita2 yang menarik dr saya nanti...

No comments:

Post a Comment